+66 805 805 005
SET : TICON
Last : THB16.4
Change | % : -0.2|-1.2 %
SET : TICON Last : THB16.4 Change | % : -0.2|-0.2 %

Careers

We are seeking energetic, self-motivated, responsible persons who work well both individually and as part of the team.

Interested candidates who match our requirements and are seeking challenge and advancement, please contact us. Currently, the available positions are as following;
  • TICON Positions Available
  • TPARK Positions Available
  • TMAN Positions Available
Position Job Location Date Post
เจ้าหน้าที่บัญชี 14 Nov 2017

Qualifications:

  • จบปริญญาตรีขึ้นไป สาขาการบัญชี หรือสาขาอื่นที่เกี่ยวข้อง
  • ชาย/หญิง อายุระหว่าง 23-30 ปี
  • มีประสบการณ์ทำงานด้านการบัญชี 1-2 ปี
  • มีความละเอียด รอบคอบ
  • มีมนุษยสัมพันธ์ดี ทำงานร่วมกับผู้อื่นได้ดี
  • สามารถทำงานภายใต้ภาวะกดดันได้

Job Descriptions:

  • งานบัญชีด้านเจ้าหนี้
    • จ่ายชำระเงิน
    • ตั้งหนี้
    • ปิดภาษีหัก ณ ที่จ่าย
    • ปิดภาษีมูลค่าเพิ่ม
    • ดูแลวงเงินสดย่อย
  • งานบัญชีด้านลูกหนี้
    • ออกใบแจ้งหนี้
    • ใบกำกับภาษี
    • ใบเสร็จรับเงิน
    • ส่งใบแจ้งหนี้ให้ลูกค้า
Finance Staff 09 Nov 2017

Qualification:-

  • Bachelor degree or higher in Finance or related field.
  • At least 3-year experience in finance department of the company.
  • Good command of English (reading, speaking, writing).
  • Good presentation skills.

Job Description:-

  • Responsible for financial analysis of the REIT and the company for management decision making.
  • Provide annual budgeting of the REIT and the company.
  • Responsible for managing debt.
  • Provide financial feasibility study, financial projection and valuation for new investment.
  • Responsible for the reports required by SEC and SET.
  • Responsible for investment relation activities.
  • Assist the company secretary and secretary to the board of director for preparing BOD package and presentation.
Marketing Executive 09 Nov 2017

Qualifications:-

  • Thai nationality. Male/Female, Age not over 35 years old
  • At least Bachelor’s degree
  • Good command of both written and spoken English
  • Sale / Marketing experience in Real Estate is an advantage

Responsibility:-

  • Maintains relationships with clients by providing support, information, and guidance
  • Prepares reports by collecting, analyzing, and summarizing information
  • Prepares sales or marketing documents
  • Coordinate with other department in the company
  • Coordinate with other relevant institute or government sector
  • Be able to accurate advice to potential and current customers regarding the services available, offering a range of moving solutions appropriate to the client.
Senior Internal Auditor 09 Nov 2017

Qualifications:-

  • Bachelor degree or higher in Accounting, Finance or related field
  • At least 3-5 years’ experience in Internal or External Audit field
  • Good command of English (speaking and writing)
  • Experience from Big Four and have relevant certificate e.g. CPA, CPIAT or MSCG would be advantage

Job Description:-

  • Assist the Manager, Internal Audit in developing and executing the audit plan, and take a lead role in the day to day execution of internal audits;
  • Contribute to the Internal Audit function by identifying risks associated with business objectives and evaluating the controls in place to mitigate those risks in order to improve the effectiveness of risk management, control, and governance processes
  • Provide value-added advice and support to business partners on the creation or modification of policies, procedures, processes, products or services to ensure an appropriate level of internal control and compliance is maintained.
  • Perform consulting services for management through participation in projects designed to introduce new and/or changing processes, products or facilities. Provide value added recommendations to mitigate both project and end state risks
  • Develops and maintains effective and professional working relationships with all levels of staff within the organization, including Senior Management and Audit Committee of the Board
  • Conducts investigations of suspected internal fraud
  • Provide consultative support to branches and departments with regard to the adequate design and execution of risk management processes
  • Collect, co-ordinate and disseminate material for the quarterly Audit Committee meeting
  • Conduct testing to assist the External auditors with the annual financial reporting audit
  • Process ballots for annual voting process for the Board of Directors and oversee ballot counting
ผู้จัดการอาวุโสฝ่ายบริหารการเงิน – ด้านการวิเคราะห์การลงทุน 09 Nov 2017

คุณสมบัติ:-

  • จบปริญญาตรีขึ้นไป สาขาการเงิน/บัญชี หรือสาขาอื่นที่เกี่ยวข้อง
  • มีประสบการณ์ทำงานด้านการวิเคราะห์ผลตอบแทนและความเป็นไปได้จากการลงทุน อย่างน้อย 5 ปี
  • มีความรู้เกี่ยวกับการวิเคราะห์งบการเงินและการจัดทำประมาณการทางการเงิน
  • สามารถใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์ (เช่น Microsoft Office, Outlook เป็นต้น)
  • มีความรู้ด้านภาษาอังกฤษเป็นอย่างดี
  • มีความรับผิดชอบสูงและและมีทักษะในการบริหารจัดการ
  • มีความคิดริเริ่ม และทักษะการแก้ไขปัญหาต่างๆ
  • มีความละเอียด รอบคอบ
  • มีมนุษยสัมพันธ์ดี ทำงานร่วมกับผู้อื่นได้ดี

ลักษณะงาน:-

  • ดูแลจัดการการวิเคราะห์การลงทุนพัฒนาโครงการต่าง ๆ รวมถึงการลงทุนในกองทุนต่าง ๆ การเข้าซื้อกิจการ และการเข้าร่วมลงทุนกับบริษัทอื่น ทั้งในประเทศและต่างประเทศ ให้เป็นไปตามแผนและขั้นตอนที่ต้องดำเนินการและสำเร็จภายในระยะเวลาที่กำหนด
  • วิเคราะห์/ตรวจทานประมาณการการวิเคราะห์การลงทุน (เชิงตัวเลข)
  • วิเคราะห์/ตรวจทานการวิเคราะห์การลงทุนเชิงคุณภาพ
  • วิเคราะห์/ตรวจทานความเหมาะสมของโครงสร้างการลงทุนที่นำเสนอโดยผู้ช่วยผู้จัดการอาวุโส เพื่อนำเสนอต่อผู้อำนวยการฝ่ายต่อไป
  • วิเคราะห์/ตรวจทานรายงานที่เกี่ยวข้องกับงานการวิเคราะห์การลงทุน
  • งานอื่นๆ ที่ได้รับมอบหมาย

หน้าที่ความรับผิดชอบของฝ่าย:-

  • บริหารกระแสเงินสดและสภาพคล่องของบริษัท
  • จัดหาเงินทุนของบริษัทให้สอดคล้องกับการใช้เงินทุน โดยให้มีต้นทุนที่เหมาะสม
    • จัดหาเงินทุนจากตลาดเงิน (การกู้ยืมในรูปแบบต่าง ๆ)
    • จัดหาเงินทุนจากตลาดทุน (การออกและเสนอขายตราสารทุนประเภทต่าง ๆ รวมถึงการขายทรัพย์สินให้ REIT)
  • บริหารและป้องกันความเสี่ยงทางการเงินประเภทต่าง ๆ เช่น ความเสี่ยงด้านอัตราแลกเปลี่ยน ด้านอัตราดอกเบี้ย
  • วิเคราะห์ผลตอบแทนและศึกษาความเป็นไปได้ของการลงทุนในโครงการต่าง ๆ ทั้งในประเทศและต่างประเทศ เพื่อให้การใช้เงินลงทุนมีประสิทธิภาพและได้รับผลตอบแทนที่เหมาะสม
  • จัดทำรายงานการบริหารเงินของบริษัทสำหรับผู้บริหาร
ผู้ช่วยผู้จัดการ -ฝ่ายบริหารการเงิน – ด้านการวิเคราะห์การลงทุน (vacant) 16 Aug 2017

คุณสมบัติ:-

  • จบปริญญาตรีขึ้นไป สาขาการเงิน/บัญชี หรือสาขาอื่นที่เกี่ยวข้อง
  • มีประสบการณ์ทำงานด้านการเงิน/บัญชีอย่างน้อย 3 ปี  
  • มีความรู้เกี่ยวกับการวิเคราะห์งบการเงินและการจัดทำประมาณการทางการเงิน
  • สามารถใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์ (เช่น Microsoft Office, Outlook เป็นต้น)
  • มีความรู้ด้านภาษาอังกฤษดี
  • คิดริเริ่มได้ดีในระดับหนึ่ง มีทักษะในการออกแบบงานและจัดการงานให้เป็นระบบ
  • มีความรับผิดชอบสูงและส่งงานภายในกำหนดเวลา
  • มีความละเอียด รอบคอบ
  • มีมนุษยสัมพันธ์ดี ทำงานร่วมกับผู้อื่นได้ดี

หน้าที่รับผิดชอบ:-

  • รวบรวมข้อมูลสำหรับการวิเคราะห์การลงทุนพัฒนาโครงการต่าง ๆ รวมถึงการลงทุนในกองทุนต่าง ๆ การเข้าซื้อกิจการ และการเข้าร่วมลงทุนกับบริษัทอื่น ทั้งในประเทศและต่างประเทศ โดยติดต่อ/ประสานงานกับฝ่ายต่าง ๆ ที่เกี่ยวข้อง เพื่อให้เป็นไปตามแผนและขั้นตอนที่ต้องดำเนินการและสำเร็จภายในระยะเวลาที่กำหนด
  • ออกแบบและจัดทำประมาณการทางการเงินเพื่อวิเคราะห์การลงทุน (เชิงตัวเลข)
  • วิเคราะห์การลงทุนเชิงคุณภาพ
  • นำเสนอโครงสร้างการลงทุนที่เป็นไปได้ที่จะให้ผลตอบแทนที่ดีสำหรับบริษัท
  • จัดทำ/สร้างรูปแบบรายงานที่เกี่ยวข้องกับงานการวิเคราะห์การลงทุน
  • งานอื่นๆ ที่ได้รับมอบหมาย
Position Job Location Date Post
ช่างซ่อมบำรุง แหลมฉบัง 2 ถนนหมายเลข 7 อำเภอศรีราชา จังหวัดชลบุรี 19 Jun 2017

คุณสมบัติ:-

  • เพศชาย อายุไม่เกิน 35 ปี ผ่านการเกณฑ์ทหารแล้ว
  • วุฒิการศึกษาระดับ ปวส. สาขาไฟฟ้า
  • มีประสบการณ์การงานซ่อมบำรุงอาคารอย่างน้อย 3 ปี (หากมีประสบการณ์ในธุรกิจก่อสร้างหรือพัฒนาอสังหาริมทรัพย์จะพิจารณาเป็นพิเศษ)
  • สามารถทำงานภายใต้สถานการณ์กดดัน และทำงานตามกำหนดเวลาได้เป็นอย่างดี
  • มีความรับผิดชอบ และสามารถตรวจสอบคุณภาพงานได้
  • สามารถขับรถยนต์ได้ (เกียร์ธรรมดา) และมีใบขับขี่
  • วัน-เวลาปฏิบัติงาน: จันทร์ – เสาร์ / 8.00 – 17.00 น. และสามารถทำ OT ได้
  • 1 ตำแหน่ง ปฏิบัติงานประจำสำนักงานโครงการแหลมฉบัง 2 ถนนหมายเลข 7 อำเภอศรีราชา จังหวัดชลบุรี (ถนนบายพาส มุ่งหน้าท่าเรือแหลมฉบัง ใช้สะพานกลับรถที่ใกล้กับป้ายโครงการ TPARK โครงการอยู่ติดกับวัดศรีรัตนาราม หรือวัดบ่อหิน)

หน้าที่รับผิดชอบ:-

  • จัดหาผู้รับเหมางานซ่อมบำรุง เปรียบเทียบราคา พร้อมนำเสนอผู้บังคับบัญชาขออนุมัติจัดซื้อ/จัดจ้าง
  • ประสานงานและควบคุมงานของผู้รับเหมาฯ ให้เป็นไปตามแผนงานและคุณภาพงานที่กำหนด
  • ตรวจเช็คเอกสารผู้รับเหมาฯ ที่เข้าปฏิบัติงานในโครงการ พร้อมทั้งตรวจสอบสภาพความปลอดภัยของการทำงานของผู้รับเหมาฯ
  • จัดให้มีการซ่อมแซมและบำรุงรักษาอุปกรณ์ส่วนกลางของโครงการให้อยู่ในสภาพสมบูรณ์ตลอดเวลา
  • จัดหาอุปกรณ์และเครื่องมืองานซ่อมบำรุงให้มีใช้งานอย่างเพียงพอและพร้อมใช้งานอยู่เสมอ
  • สรุปการเบิกจ่ายวัสดุ และอุปกรณ์และเครื่องมือช่างฯ ทุกไตรมาส
  • ปฏิบัติงานสนับสนุนงานของฝ่ายตามที่ได้รับมอบหมายจากผู้บังคับบัญชา

สวัสดิการ:-

  • กองทุนสำรองเลี้ยงชีพ
  • ประกันชีวิตกลุ่ม
  • วงเงินเบิกค่ารักษาพยาบาล 30,000 บาท ต่อปี
  • เงินโบนัสประจำปี (พิจารณาจากผลงานของพนักงาน และผลประกอบการของบริษัท)
  • วันลาต่างๆ เช่น ป่วย, กิจ, พักร้อน เป็นต้น และวันหยุดพิเศษตามประกาศของบริษัท
  • กิจกรรมสังสรรค์ประจำปีของบริษัท เช่น ท่องเที่ยว, งานกีฬาสี, งานเลี้ยงปีใหม่, เป็นต้น
Position Job Location Date Post
Head of Compliance 22 Aug 2017

Job Description: -

  • Ensure that Board of Director, management and employee are in compliance with related rules and regulations.
  • Help setting up company policy.
  • Review and set up work flow.
  • Responsible for any reports to regulatory agents.
  • Undertaken risk management and corporate governance.
  • Review contracts.

Qualification: -

  • Age 30 or over with bachelor degree in related field.
  • Have experience in compliance work or risk management work more than 3 years.
  • Have working experience with REITs or Property Fund would be a plus.
  • Good command of English.
  • Good presentation skill.
Finance Staff 22 Aug 2017

Job Description: -

  • Responsible for financial analysis of the REIT and the company for management decision making.
  • Provide annual budgeting of the REIT and the company.
  • Responsible for managing debt.
  • Provide financial feasibility study, financial projection and valuation for new investment.
  • Responsible for the reports required by SEC and SET.
  • Responsible for investment relation activities.
  • Assist the company secretary and secretary to the board of director for preparing BOD package and presentation.

Qualification: -

  • Bachelor degree or higher in Finance or related field.
  • At least 3-year experience in finance department of the company.
  • Good command of English (reading, speaking, writing).
  • Good presentation skills.

If you have the confidence and fit our requirements, please email us with your resume expected salary and recent photo to the following:

TICON INDUSTRIAL CONNECTION PUBLIC COMPANY LIMITED

13th Floor Sathorn City Tower, 175 South Sathorn Road, Sathorn District, Bangkok 10120, Thailand
 
HR Department
Tel: +66 (0) 2679 6565 #334,338
Fax: +66 (0) 2679 6569

TICON Logistics Park Co., Ltd.

13th Floor Sathorn City Tower, 175 South Sathorn Road, Sathorn District, Bangkok 10120, Thailand
 
HR Department
Tel: +66 (0) 2679 6565 #334,338
Fax: +66 (0) 2679 6569