+66 805 805 005
SET : TICON
Last : THB14.70
Change | % : -0.10|-0.68 %
SET : TICON Last : THB14.70 Change | % : -0.10|-0.68 %

Careers

We are seeking energetic, self-motivated, responsible persons who work well both individually and as part of the team.

Interested candidates who match our requirements and are seeking challenge and advancement, please contact us. Currently, the available positions are as following;
  • TICON Positions Available
  • TPARK Positions Available
  • TMAN Positions Available
Position Job Location Date Post
Customer Service Officer 27 Aug 2018

Responsibilities:

  • งานติดต่อประสานงานพร้อมนัดหมายเรื่องงานซ่อมแซมโรงงาน
  • งานบันทึกข้อมูลและติดตามงานซ่อมแซมโรงงานให้เป็นไปตำกำหนดเวลา
  • งานร่างจดหมายถึงผู้เช่า เจ้าของนิคมอุตสาหกรรม หรือหน่วยงานราชการที่เกี่ยวข้อง
  • งานสารบรรณจัดเก็บเอกสารทั่วไป
  • งานอื่นๆที่ได้รับมอบหมายจากผู้บังคับบัญชา

Qualifications:

  • ปริญญาตรีทุกสาขา
  • ประสบการณ์ทำงาน 0-3 ปี
  • อายุไม่เกิน 28 ปีบริบูรณ์
  • สามารถสื่อสารภาษาอังกฤษพอใช้ได้
  • มีมนุษยสัมพันธ์และไหวพริบดี สามารถติดต่อประสานงานกับหน่วยงานอื่นได้เป็นอย่างดี
Apply
Project Engineer 27 Aug 2018

Responsibilities:

1. งานซ่อมแซมและบำรุงรักษาโรงงาน

  • ตรวจสอบงานซ่อมแซมและปรับปรุงโรงงานทั้งหมดที่ทำโดยฝ่ายวิศวกรรมให้ถูกต้องเหมาะสมทั้งวิธีการ ปริมาณ และราคา
  • ตรวจสอบความถูกต้องของข้อมูลร่วมกับส่วนงานลูกค้าสัมพันธ์เกี่ยวกับงานซ่อมแซมโรงงานในระบบ Sharepoint ที่กรอกข้อมูลโดยฝ่ายวิศวกรรม

2. งานส่งมอบและรับคืนโรงงาน

  • ประสานงานกับผู้เช่าในการนำทีมเข้าตรวจสอบโรงงาน พร้อมทั้งให้ความคิดเห็นกับวิศวกรในการทำเอกสารสรุป รายการงานปรับปรุงโรงงานทั้งในส่วนรับผิดชอบของเจ้าของอาคารและของผู้เช่า
  • ตรวจสอบความเรียบร้อยของโรงงานที่จะต้องปรับปรุงส่วนที่เสื่อมสภาพตามอายุการใช้งานที่ทำโดยทีมวิศวกรรม เพื่อส่งมอบให้ผู้เช่ารายใหม่เมื่อมีการลงนามในสัญญาฉบับใหม่
  • ตรวจสอบความเรียบร้อยของโรงงานเมื่อผู้เช่าคืนโรงงาน
  • กำกับดูแลให้มีการจัดทำเอกสารส่งมอบและรับคืนโรงงาน พร้อมทั้งร่วมกับฝ่ายขายในการดำเนินการส่งมอบ และรับคืนโรงงานให้กับผู้เช่า

3. งานจัดการโครงการโดยรวม

  • ทำการจัดการความเป็นระเบียบภายในโครงการทั้งหมด เช่น ความเป็นระเบียบของสำนักงาน บ้านพักคนงาน และความสะอาดของโครงการโดยรวม
  • ให้คำปรึกษากับผู้ประสานงานโครงการสำหรับการแก้ปัญหาต่างๆที่เกิดขึ้นในพื้นที่ที่ดูแล รวมทั้งสามารถตัดสินใจ ในการแก้ไขปัญหาฉุกเฉินได้ทันท่วงที
  • นำเสนอแผนการพัฒนาโครงการทุกพื้นที่เป็นประจำทุกเดือนให้กับผู้บังคับบัญชาและหัวหน้าฝ่าย เพื่อการปรับปรุงโรงงาน และทั้งโครงการให้ดีขึ้น

Qualifications:

  • ปริญญาตรีด้านวิศวกรรมโยธา
  • ประสบการณ์ทำงานด้านบริหารโครงการ หรือวิศวกรโครงการ อย่างน้อย 3 ปี
  • อายุไม่เกิน 30ปีบริบูรณ์
  • สามารถสื่อสารภาษาอังกฤษได้
  • มีมนุษยสัมพันธ์และไหวพริบดี สามารถติดต่อประสานงานกับหน่วยงานอื่นได้เป็นอย่างดี
Apply
Accounts Receivable Officer (AR Officer) 31 Jul 2018

Responsibilities:

  • ออกใบแจ้งหนี้ /ใบเสร็จรับเงิน  
  • บันทึกบัญชีรายได้ ค่าใช้จ่าย ประจำวัน
  • คำนวณ ค่าอากรแสตมป์
  • เปิด /ปิด และบันทึกบัญชีต้นทุนโครงการ
  • บันทึก /กระทบยอด AR Unbill Modification work
  • บันทึก /ตัดรายการทรัพย์สินใหม่
  • จัดทำกระทบยอดรายงานทรัพย์สิน ค่าเสื่อมราคา
  • บันทึกการเปลี่ยนแปลงของรายการทรัพย์สิน
  • จัดทำ /ติดบาร์โค้ด  และตรวจนับรายการทรัพย์สิน
  • จัดทำรายงานต่างๆ เช่น รายละเอียดหมายเหตุงบการเงินที่เกี่ยวกับทรัพย์สิน
  • งานอื่นๆ ตามที่ได้รับมอบหมาย

Qualifications:

  • วุฒิการศึกษาปริญญาตรีสาขาบัญชี
  • มีประสบการณ์งานด้านบัญชี 1-2 ปี
  • มีความอดทน ละเอียด รอบคอบสูง
  • สามารถใช้โปรแกรม Oracle และ SAP ได้จะพิจารณาเป็นพิเศษ
Apply
Assistant Group Reporting Manager 31 Jul 2018

Responsibilities:

  • Prepare monthly group reporting package
  • To oversee related accounting, audit and tax matters
  • Review all related vouchers (eg. Payable ,Payment and Journal) and supporting documents
  • Review tax filling (PP30 , 36 , PND 1 , 2 , 3 , 53 , 54 , PT 40 , PND 51&50)
  • Understand the related agreements
  • Prepare / Review monthly financial statements and reports required by the auditors and other authorities
  • Prepare / Review all monthly accounts reconciliation related to general ledger and  analyze and follow up unusual and long outstanding on the timely basis
  • Ensure that company financial records and financial reports, under responsibility, are maintained in compliance with company policies, TFRS, TAS, Taxation
  • Coordinates work relating to both internal and external audits in the periodic review of the company financial records. To further responsible for the implementation of agreed upon recommendations , related to areas of responsibility , resulting from the audit findings
  • Interact with The Revenue Department for related to tax inspection and tax issues  
  • Supervise team member
  • Be able to lead all relevant one time project
  • Improve accounting team and work flow
  • Prepare the ad-hoc reports as required by the management 

Qualifications:

  • Thai Nationality , male or Female age between 30 years old                                            
  • Bachelor’s degree in Accounting is a must and Master Degree in MBA is preferable
  • CPD required
  • Experience 3- 5 years
  • Experience in Accounting Bookkeeping handle more than 2 companies in the same time
  • Experience in supervise 3-4 staff in the team
  • Experience in accounting and taxation for factory and warehouse rental business is advantage
  • Experience in accounting software implementation is advantage
  • Strong knowledge of Thai Financial Reporting Standards and Thai Accounting Standards
  • Strong knowledge of taxation (eg. VAT, Withholding tax, SBT, Corporate income tax,  BOI etc)
  • Knowledge of SAP and Oracle is preferable
  • Practical knowledge of Microsoft office
  • Good command in English (read ,  write and speak)
  • Competencies : Analytical skill ,  interpersonal skill ,  management skill , leadership skill , accuracy , attention to details , integrity and endurance , high responsibilities, accuracy and working ability to meet the deadline and quick learner
  • Experience in Management Reporting and Presentation.
Apply
Customer Relationship Management Executive 31 Jul 2018

Responsibilities:

  • Assist in preparing the CRM activity annual plan including the budget plan
  • Execute the approved activity/plan and monitor the progress of the activity/plan to report to the supervisor regularly
  • Maintain excellent customer relationships; promptly respond to client communications and provide high quality of services of client satisfaction
  • Update customer information in the CRM database at all times
  • Coordinate with customers, other departments and external parties for customer relations activities
  • Send monthly update information to customers and external parties
  • Assist with special projects as needed.

Qualifications:

  • 1-2+ years of CRM experience and a Bachelor’s Degree in related field.
  • Detail-oriented, well organized, and comfortable working in a fast-paced environment.
  • Team-oriented attitude and ability to contribute to customer relations activities
  • Flexibility to work last minute overtime as needed.
  • Good coordination and administration skills.
  • Good command of English
  • Pleasant looking and service mind
  • Ability to work independently and under deadline pressure on several projects simultaneously.
Apply
Event Marketing Executive 31 Jul 2018

Responsibilities:

  • Assist in planning marketing events including roadshows, exhibition, and conference in both Thailand and other countries based on the company requirements and targets each year.
  • Responsible for the execution of the plan as given. To ensure that the plan being responsible is executed according to the detail, time, quality and budget as approved.
  • Coordinate with third party i.e. private and government organizers to participate in road shows/exhibition.
  • Work with Marketing & CRM Manager to arrange and organize road shows and marketing activities to promote products & services.
  • Coordinate with real estate agents/brokers and commercial banks to launch marketing campaigns and activities.
  • Assist with special projects as needed.

Qualifications:

  • 1 year of event marketing experience and a Bachelor’s Degree in related field.
  • Detail-oriented, well organized, and comfortable working in a fast-paced environment.
  • Team-oriented attitude and ability to contribute to customer relations activities.
  • Flexibility to work last minute overtime as needed.
  • Ability to work independently and under deadline pressure on several projects simultaneously.
  • Able to travel domestic and international occasionally.
  • Good coordination and administration skills.
  • Good command of English
Apply
Marketing Information Executive 31 Jul 2018

Responsibilities:

  • Design and/or control the design and production of marketing materials including, but not limited to (print and interactive): brochures, Out-of-Home, magazine ads, marketing digital content, and other marketing materials. And ensure that the production is within the scope, time required, quality and approved budget.
  • Review and update the marketing materials regularly both in terms of design & availability including giving advise to the senior management on how to improve the materials.
  • Keep organized and complete files and be ready to share internally.
  • Keep up-to-date knowledge of current design methodologies and business to business marketing trends as well as in social media.
  • Assist with special projects as needed.

Qualifications:

  • 1-2+ years of design experience and a Bachelor’s Degree in Graphic/Digital Design.
  • Strong creative vision and visual arts skills with an established portfolio of business-to-business print and digital marketing collateral.
  • Advanced proficiency with Adobe Creative Suite with emphasis on InDesign and Illustrator and Microsoft Office.
  • Knowledge of interactive and digital design development.
  • Detail-oriented, well organized, and comfortable working in a fast-paced environment.
  • Demonstrated experience with high-end graphics, marketing or production environment and/or real estate background a plus.
  • Ability to work independently and under deadline pressure on several projects simultaneously.
  • Team-oriented attitude and ability to contribute to design- and functionality-related marketing decisions.
  • Flexibility to work last minute overtime as needed.
  • Good Command of English
Apply
Head of Legal 27 Apr 2018

Role:

To manage Legal Services Department providing direction to business on legal strategy and policy. Provide advice on a wide range of legal matters which includes corporate laws, contractual arrangements, intellectual property, regulatory compliance, corporate governance standards, litigation, etc.

Qualification:

  • Working in real estate or property management industrial
  • Intellectual Property Knowledge
  • Contract Management
  • Corporate Laws Knowledge
  • Litigation and Dispute
  • Labor Laws Knowledge
  • Company’s Code Compliance
  • Ability to work well with others and service minded
  • Very good command of English skills (written and spoken)

Responsibilities:

  • Manage legal risks through managing contracts, local intellectual property, litigation and providing broader legal advice.
  • Manage legal compliance and good governance process by organizing statutory corporate meetings, Board meeting, corporate compliance meetings and initiating risk management returns to the Group.
  • Manage external threats on foreign shareholding, competition issues, consumer protection issues and business ethics.
  • Leading coaching and developing the team to meet present and future business requirements.
  • Provide legal protection and risk management advice to management especially on contract management.
  • Review and advise management on legal implications of internal policies and procedures.
  • Review and draft contracts, agreements and internal policies and ensure that they are in compliance with all statutory or legal requirements. Litigation management
  • Prepare monthly and quarterly reports for the department for executive management meetings.
  • Review all contracts or any other documentation where the Company has committed itself and assess legal implications that need to be brought to the executive management’s attention.
Apply
Assistant Account Payable and Payment Manager (Contract 1 Year) 15 Dec 2017

Qualification:

  • วุฒิการศึกษาปริญญาตรีสาขาบัญชี
  • มีประสบการณ์งานด้านการปิดบัญชี อย่างน้อย 3-5 ปี
  • มีความรู้ทางด้านบัญชี และภาษี
  • มีความอดทน ละเอียด รอบคอบสูง
  • มีความสามารถในการแก้ไขปัญหาต่างๆ ได้เป็นอย่างดี
  • สามารถใช้โปรแกรม Oracle ได้จะพิจารณาเป็นพิเศษ

Responsibilities:

  • บันทึกบัญชีงานก่อสร้าง, Down Payment และจ่ายคืน Retention
  • จัดทำ และตรวจสอบรายงานภาษีซื้อ และแบบ ภพ.30 และ ภพ.36
  • ตรวจสอบความถูกต้อง และความครบถ้วนของการบันทึกบัญชี และเอกสารประกอบการลงบัญชีรายจ่ายประจำวัน
  • ตรวจสอบความถูกต้องของการจัดทำเช็คจ่าย
  • ตรวจสอบแบบภาษีหัก ณ ที่จ่ายได้แก่ ภงด 1, 1 ก, 2, 2 ก, 3 และ 53
  • ตรวจสอบการเคลียร์เงินทดรองจ่าย
  • ตรวจสอบ Bank Reconcile
  • ตรวจสอบรายการปรับปรุงต่างๆ ที่เกี่ยวข้องเพื่อปิดบัญชีประจำเดือน
  • ตรวจสอบการจัดทำรายละเอียดประกอบบัญชี
Apply
Senior FA & Project Cost Officer (Contract 1 year) 15 Dec 2017

Qualification:

  • วุฒิการศึกษาปริญญาตรีสาขาบัญชี
  • มีประสบการณ์งานด้านบัญชีอย่างน้อย 3 ปี
  • มีความอดทน ละเอียด รอบคอบสูง
  • สามารถใช้โปรแกรม Oracle ได้จะพิจารณาเป็นพิเศษ

Responsibilities:

  • เปิด /ปิด และบันทึกบัญชีต้นทุนโครงการ
  • บันทึก /กระทบยอด AR Unbill Modification work
  • บันทึก /ตัดรายการทรัพย์สินใหม่
  • จัดทำกระทบยอดรายงานทรัพย์สิน ค่าเสื่อมราคา
  • บันทึกการเปลี่ยนแปลงของรายการทรัพย์สิน
  • จัดทำ /ติดบาร์โค้ด และตรวจนับรายการทรัพย์สิน
  • จัดทำรายงานต่างๆ เช่น รายละเอียดหมายเหตุงบการเงินที่เกี่ยวกับทรัพย์สิน
  • ออกใบแจ้งหนี้ /ใบเสร็จรับเงิน
  • บันทึกบัญชีรายได้ ค่าใช้จ่าย ประจำวัน
Apply
Senior General Ledger Officer (Contract 1 year) 15 Dec 2017

Qualification:

  • วุฒิการศึกษาปริญญาตรีสาขาบัญชี
  • มีประสบการณ์งานด้านบัญชีอย่างน้อย 3 ปี
  • มีความอดทน ละเอียด รอบคอบสูง
  • สามารถใช้โปรแกรม Oracle ได้จะพิจารณาเป็นพิเศษ

Responsibilities:

  • จัดทำใบสำคัญทั่วไปสำหรับกรณี
    • รายการตัดจ่ายค่าใช้จ่ายจ่ายล่วงหน้า
    • คำนวณและบันทึกดอกเบี้ยเงินกู้ยืม
    • รายการที่เกิดจากการบันทึกบัญชีผิดพลาด
    • บันทึกประมาณการหนี้สินของผลประโยชน์หลังออกจากงาน
  • จัดทำใบสำคัญจ่าย และรับ ได้แก่ เงินลงทุนชั่วคราว และเงินกู้ยืมระยะสั้นและยาว
  • จัดทำรายละเอียดประกอบรายการระหว่างกัน และรายละเอียดหมายเหตุประกอบงบการเงิน
  • จัดทำแปลงค่างบการเงินของต่างประเทศ
  • จัดทำงบการเงินรายเดือน และรายไตรมาส
Apply
ผู้จัดการอาวุโสฝ่ายบริหารการเงิน – ด้านการวิเคราะห์การลงทุน 09 Nov 2017

คุณสมบัติ:-

  • จบปริญญาตรีขึ้นไป สาขาการเงิน/บัญชี หรือสาขาอื่นที่เกี่ยวข้อง
  • มีประสบการณ์ทำงานด้านการวิเคราะห์ผลตอบแทนและความเป็นไปได้จากการลงทุน อย่างน้อย 5 ปี
  • มีความรู้เกี่ยวกับการวิเคราะห์งบการเงินและการจัดทำประมาณการทางการเงิน
  • สามารถใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์ (เช่น Microsoft Office, Outlook เป็นต้น)
  • มีความรู้ด้านภาษาอังกฤษเป็นอย่างดี
  • มีความรับผิดชอบสูงและและมีทักษะในการบริหารจัดการ
  • มีความคิดริเริ่ม และทักษะการแก้ไขปัญหาต่างๆ
  • มีความละเอียด รอบคอบ
  • มีมนุษยสัมพันธ์ดี ทำงานร่วมกับผู้อื่นได้ดี

ลักษณะงาน:-

  • ดูแลจัดการการวิเคราะห์การลงทุนพัฒนาโครงการต่าง ๆ รวมถึงการลงทุนในกองทุนต่าง ๆ การเข้าซื้อกิจการ และการเข้าร่วมลงทุนกับบริษัทอื่น ทั้งในประเทศและต่างประเทศ ให้เป็นไปตามแผนและขั้นตอนที่ต้องดำเนินการและสำเร็จภายในระยะเวลาที่กำหนด
  • วิเคราะห์/ตรวจทานประมาณการการวิเคราะห์การลงทุน (เชิงตัวเลข)
  • วิเคราะห์/ตรวจทานการวิเคราะห์การลงทุนเชิงคุณภาพ
  • วิเคราะห์/ตรวจทานความเหมาะสมของโครงสร้างการลงทุนที่นำเสนอโดยผู้ช่วยผู้จัดการอาวุโส เพื่อนำเสนอต่อผู้อำนวยการฝ่ายต่อไป
  • วิเคราะห์/ตรวจทานรายงานที่เกี่ยวข้องกับงานการวิเคราะห์การลงทุน
  • งานอื่นๆ ที่ได้รับมอบหมาย

หน้าที่ความรับผิดชอบของฝ่าย:-

  • บริหารกระแสเงินสดและสภาพคล่องของบริษัท
  • จัดหาเงินทุนของบริษัทให้สอดคล้องกับการใช้เงินทุน โดยให้มีต้นทุนที่เหมาะสม
    • จัดหาเงินทุนจากตลาดเงิน (การกู้ยืมในรูปแบบต่าง ๆ)
    • จัดหาเงินทุนจากตลาดทุน (การออกและเสนอขายตราสารทุนประเภทต่าง ๆ รวมถึงการขายทรัพย์สินให้ REIT)
  • บริหารและป้องกันความเสี่ยงทางการเงินประเภทต่าง ๆ เช่น ความเสี่ยงด้านอัตราแลกเปลี่ยน ด้านอัตราดอกเบี้ย
  • วิเคราะห์ผลตอบแทนและศึกษาความเป็นไปได้ของการลงทุนในโครงการต่าง ๆ ทั้งในประเทศและต่างประเทศ เพื่อให้การใช้เงินลงทุนมีประสิทธิภาพและได้รับผลตอบแทนที่เหมาะสม
  • จัดทำรายงานการบริหารเงินของบริษัทสำหรับผู้บริหาร
Apply
ผู้ช่วยผู้จัดการ -ฝ่ายบริหารการเงิน – ด้านการวิเคราะห์การลงทุน 16 Aug 2017

คุณสมบัติ:-

  • จบปริญญาตรีขึ้นไป สาขาการเงิน/บัญชี หรือสาขาอื่นที่เกี่ยวข้อง
  • มีประสบการณ์ทำงานด้านการเงิน/บัญชีอย่างน้อย 3 ปี  
  • มีความรู้เกี่ยวกับการวิเคราะห์งบการเงินและการจัดทำประมาณการทางการเงิน
  • สามารถใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์ (เช่น Microsoft Office, Outlook เป็นต้น)
  • มีความรู้ด้านภาษาอังกฤษดี
  • คิดริเริ่มได้ดีในระดับหนึ่ง มีทักษะในการออกแบบงานและจัดการงานให้เป็นระบบ
  • มีความรับผิดชอบสูงและส่งงานภายในกำหนดเวลา
  • มีความละเอียด รอบคอบ
  • มีมนุษยสัมพันธ์ดี ทำงานร่วมกับผู้อื่นได้ดี

หน้าที่รับผิดชอบ:-

  • รวบรวมข้อมูลสำหรับการวิเคราะห์การลงทุนพัฒนาโครงการต่าง ๆ รวมถึงการลงทุนในกองทุนต่าง ๆ การเข้าซื้อกิจการ และการเข้าร่วมลงทุนกับบริษัทอื่น ทั้งในประเทศและต่างประเทศ โดยติดต่อ/ประสานงานกับฝ่ายต่าง ๆ ที่เกี่ยวข้อง เพื่อให้เป็นไปตามแผนและขั้นตอนที่ต้องดำเนินการและสำเร็จภายในระยะเวลาที่กำหนด
  • ออกแบบและจัดทำประมาณการทางการเงินเพื่อวิเคราะห์การลงทุน (เชิงตัวเลข)
  • วิเคราะห์การลงทุนเชิงคุณภาพ
  • นำเสนอโครงสร้างการลงทุนที่เป็นไปได้ที่จะให้ผลตอบแทนที่ดีสำหรับบริษัท
  • จัดทำ/สร้างรูปแบบรายงานที่เกี่ยวข้องกับงานการวิเคราะห์การลงทุน
  • งานอื่นๆ ที่ได้รับมอบหมาย
Apply
Position Job Location Date Post
Sales Analyst 31 Jul 2018

Responsibilities

  1. Collect data from sales reports for analysis
  2. Prepare and presents sales reports to company managers, directors, and/or CEOs.
  3. Maintain related company sales tools & software for management analysis
  4. Attend and participates in regular sales & strategy meetings.
  5. Assist in sales budgeting process, marketing activities, and other sales related activities.
  6. Assist in developing methods and strategies for measuring and organizing large amounts of data.

Achievement / KPI

  1. Full handling of documentation in regard to responsibility and company policy.
  2. Provided data and document are accurate and updated.
  3. Data and document are well organized and ready for analysis in multiple angles.
  4. Satisfaction of customers and company staffs in the field of accurate and timely coordination.

Qualification

  1. Bachelor’s Degree in Business Administration or related field.
  2. Experience in related field, preferable in commercial real estate.
  3. Ability to work independently with minimal managerial supervision.
  4. Excellent communication and presentation skills.
  5. An ability to prepare and interpret flowcharts, schedules and step-by-step action plans.
  6. Solid organizational skills, including multitasking and time-management.
  7. Strong client-facing and teamwork skills.
  8. Strong attention to details.
  9. Good command of English communication and good computer literacy.
Apply
General Ledger Manager 28 May 2018

Qualification:

  • Thai Nationality , male or Female age between 30-40 years old
  • Bachelor’s degree in Accounting is a must and Master Degree in MBA is preferable
  • CPD required
  • Experience over 5 years in Managerial Level
  • Experience in Accounting Bookkeeping handle more than 2 companies in the same time
  • Experience in supervise 3-4 staff in the team
  • Experience in accounting and taxation for factory and warehouse rental business is advantage
  • Experience in accounting software implementation is advantage
  • Strong knowledge of Thai Financial Reporting Standards and Thai Accounting Standards
  • Strong knowledge of taxation (eg. VAT, Withholding tax, SBT, Corporate income tax, BOI etc)
  • Knowledge of SAP and Oracle is preferable
  • Practical knowledge of Microsoft office
  • Good command in English (read , write and speak)
  • Competencies : Analytical skill , interpersonal skill , management skill , leadership skill , accuracy , attention to details , integrity and endurance , high responsibilities, accuracy and working ability to meet the deadline and quick learner
  • Experience in Management Reporting and Presentation.

Responsibilities:

  • To oversee related accounting , audit and tax matters
  • Review all related vouchers (eg. Payable ,Payment and Journal) and supporting documents
  • Review tax filling (PP30 , 36 , PND 1 , 2 , 3 , 53 , 54 , PT 40 , PND 51&50)
  • Understand the related agreements
  • Prepare / Review monthly financial statements and reports required by the auditors and other authorities
  • Prepare / Review all monthly accounts reconciliation related to general ledger and analyze and follow up unusual and long outstanding on the timely basis
  • Ensure that company financial records and financial reports, under responsibility, are maintained in compliance with company policies, TFRS, TAS, Taxation
  • Coordinates work relating to both internal and external audits in the periodic review of the company financial records. To further responsible for the implementation of agreed upon recommendations , related to areas of responsibility , resulting from the audit findings
  • Interact with The Revenue Department for related to tax inspection and tax issues
  • Supervise team member
  • Be able to lead all relevant one time project
  • Improve accounting team and work flow
  • Prepare the ad-hoc reports as required by the management
Apply
Assistant Head of Strategic Finance 27 Apr 2018

Qualification:

  • Thai nationality age over 38 years old
  • Bachelor’s or Master Degree in Accounting, Finance or Business Administration or any related disciplines
  • 5-10 years’ experience in budgeting consolidation, financial forecasting consolidation, financial projection and analysis and at least 3 years of supervisory role
  • Good knowledge in Thai Financial Reporting Standards and taxation (e.g. corporate income tax, BOI, etc.)
  • Practical knowledge of Microsoft office (Excel, PowerPoint, Word)
  • Oracle and SAP experience will be advantageous
  • Good command in English (read, write and speak)
  • Competencies: analytical thinking with attention to details, leadership, interpersonal skill, management skill, team work, accuracy, high responsibilities, commit to the deadline, quick learner and initiative

Responsibilities:

  • Manage reports of consolidated financial statements (e.g. financial position, income statement, cashflow statement, CAPEX, etc.), forecasting, budget and performance analysis of actual VS budget, rolling forecast
  • Assist and coordinate with each department in budgetary matter during the budgeting preparation process
  • Monitor and control the budgeting
  • Supervise budgeting team to monitor and control the budget utilization for each department on monthly basis and work with each department to ensure additional budget request for approval to support operational needs
  • Manage gathering information and prepare financial forecasting/projection (e.g. financial position, income statement, cashflow statement, CAPEX, etc.) in various scenarios
  • Provide advice for tax management and tax planning
  • Provide advice for accounting issues and budgeting issues
  • Develop budgeting system, procedures and policies
  • Handle other ad hoc reports and analysis to support management decision making
Apply
Senior FA & Project Cost Officer (1-year Contract) 27 Apr 2018

Qualification:

  • วุฒิการศึกษาปริญญาตรีสาขาบัญชี
  • มีประสบการณ์งานด้านบัญชีอย่างน้อย 3 ปี
  • มีความอดทน ละเอียด รอบคอบสูง
  • สามารถใช้โปรแกรม Oracle ได้จะพิจารณาเป็นพิเศษ

Responsibilities:

  • เปิด /ปิด และบันทึกบัญชีต้นทุนโครงการ
  • บันทึก /กระทบยอด AR Unbill Modification work
  • บันทึก /ตัดรายการทรัพย์สินใหม่
  • จัดทำกระทบยอดรายงานทรัพย์สิน ค่าเสื่อมราคา
  • บันทึกการเปลี่ยนแปลงของรายการทรัพย์สิน
  • จัดทำ /ติดบาร์โค้ด และตรวจนับรายการทรัพย์สิน
  • จัดทำรายงานต่างๆ เช่น รายละเอียดหมายเหตุงบการเงินที่เกี่ยวกับทรัพย์สิน
  • ออกใบแจ้งหนี้ /ใบเสร็จรับเงิน
  • บันทึกบัญชีรายได้ ค่าใช้จ่าย ประจำวัน
  • งานอื่นๆ ตามที่ได้รับมอบหมาย
Apply
Senior General Ledger Officer (1-year Contract) 27 Apr 2018

Qualification:

  • วุฒิการศึกษาปริญญาตรีสาขาบัญชี
  • มีประสบการณ์งานด้านการปิดบัญชี อย่างน้อย 3 ปี
  • มีความละเอียด รอบคอบสูง
  • สามารถใช้โปรแกรม Oracle ได้จะพิจารณาเป็นพิเศษ

Responsibilities:

  1. จัดทำใบสำคัญทั่วไปสำหรับกรณี
    • รายการตัดจ่ายค่าใช้จ่ายจ่ายล่วงหน้า
    • คำนวณและบันทึกดอกเบี้ยเงินกู้ยืม
    • รายการที่เกิดจากการบันทึกบัญชีผิดพลาด
    • บันทึกประมาณการหนี้สินของผลประโยชน์หลังออกจากงาน
  2. จัดทำใบสำคัญจ่าย และรับ ได้แก่ เงินลงทุนชั่วคราว และเงินกู้ยืมระยะสั้นและยาว
  3. จัดทำรายละเอียดประกอบรายการระหว่างกัน และรายละเอียดหมายเหตุประกอบงบการเงิน
  4. จัดทำแปลงค่างบการเงินของต่างประเทศ
  5. จัดทำงบการเงินรายเดือน และรายไตรมาส
  6. งานอื่นๆตามที่ได้รับมอบหมาย

Apply
Business Process Analyst (SAP/App) 25 Dec 2017

Qualification:

  • ปริญญาตรี หรือ โท ด้านวิทยาศาสตร์คอมพิวเตอร์ หรือ วิศวกรรมศาสตร์
  • มีทักษะการใช้ภาษาอังกฤษที่ดีทั้งการพูดและการเขียน
  • มีประสบการณ์อย่างน้อย 2 ปีในการดูแลระบบ SAP Financials (FI), Controlling (CO) modules
  • มีทักษะในการวิเคราะห์และแก้ปัญหาที่ดี

Responsibilities:

  • พูดคุยสื่อสารกับ USER เพื่อแก้ปัญหาต่างๆ
  • วิเคราะห์ปัญหาที่เกิดขึ้นกับ Modules : Financials (FI), Controlling (CO) เป็นหลักและ Modules อื่นๆที่มีบนระบบ SAP
  • แก้ปัญหาที่เกิดขึ้นกับ Modules : Financials (FI), Controlling (CO) เป็นหลักและ Modules อื่นๆที่มีบนระบบ SAP
  • ตั้งค่าต่างๆที่มีการเปลี่ยนแปลงแก้ไขบนระบบ SAP
  • ประสานงานและให้ข้อมูลกับ SAP Consultant ในกรณีที่มีการว่าจ้างบริษัทภายนอกเพื่อแก้ปัญหาระบบ SAP
  • ส่ง Service Request (SR) ไปยัง SAP Help Portal ให้ช่วยแก้ปัญหากรณีที่เราไม่สามารถแก้ปัญหาได้
Apply
Position Job Location Date Post
Senior Finance Officer 17 May 2018

Responsibilities: -

  • Provide financial report and analysis for Management and Board of Directors including BOD Package for the meeting and Minutes of the Meeting.
  • Prepare annual budgeting for TMAN and TREIT.
  • Responsible for capital structure of TREIT including loans and debentures.
  • Provide feasibility study for new investment.
  • Prepare material for Investor Relation Activities.

Qualification: -

  • Male or Female age 25-30 years old.
  • Bachelor degree or higher in finance or accounting.
  • Have more than 3-year experience in related field.
  • Fluent in English.
  • Experience in working with Public Company or Property Fund or REIT would be a plus.
Apply
Head of Legal and Compliance 22 Jan 2018

Qualification:

  • Age 30 or over with bachelor degree in related field.
  • Have experience in compliance work or risk management work more than 3 years.
  • Have working experience with REITs or Property Fund would be a plus.
  • Good command of English.
  • Good presentation skill.

Responsibilities:

  • Ensure that Board of Director, management and employee are in compliance with related rules and regulations.
  • Help setting up company policy.
  • Review and set up work flow.
  • Responsible for any reports to regulatory agents.
  • Undertaken risk management and corporate governance.
  • Review contracts.
Apply
Head of Compliance 22 Aug 2017

Job Description: -

  • Ensure that Board of Director, management and employee are in compliance with related rules and regulations.
  • Help setting up company policy.
  • Review and set up work flow.
  • Responsible for any reports to regulatory agents.
  • Undertaken risk management and corporate governance.
  • Review contracts.

Qualification: -

  • Age 30 or over with bachelor degree in related field.
  • Have experience in compliance work or risk management work more than 3 years.
  • Have working experience with REITs or Property Fund would be a plus.
  • Good command of English.
  • Good presentation skill.
Apply

If you have the confidence and fit our requirements, please email us with your resume expected salary and recent photo to the following:

TICON INDUSTRIAL CONNECTION PUBLIC COMPANY LIMITED

13th Floor Sathorn City Tower, 175 South Sathorn Road, Sathorn District, Bangkok 10120, Thailand
 
HR Department
Tel: +66 (0) 2679 6565 #334,338
Fax: +66 (0) 2679 6569

TICON Logistics Park Co., Ltd.

13th Floor Sathorn City Tower, 175 South Sathorn Road, Sathorn District, Bangkok 10120, Thailand
 
HR Department
Tel: +66 (0) 2679 6565 #334,338
Fax: +66 (0) 2679 6569